CSR in Greece

   

Capital Link Sustainability Hub  » News » Articles/Interviews » Companies
Please note this information is only in Greek.
      Articles/Interviews
 
 
Συνέντευξη του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρίας FrieslandCampina Hellas, κου Κωνσταντίνου Μαγγιώρου, στην κυρία Όλγα Μπορνόζη, Πρόεδρο του “Capital Link CSR in Greece
www.csringreece.gr - FRIESLANDCAMPINA HELLAS
Πέμπτη, 04 Μαϊου 2017

Ο κύριος Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας FrieslandCampina Hellas παρεχώρησε συνέντευξη στη Πρόεδρο του “Capital Link CSR in Greece”, του Κέντρου Τεχνογνωσίας ΕΚΕ, κυρία Όλγα Μπορνόζη.

Capital Link CSR in Greece: Η FrieslandCampina είναι η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την πασίγνωστη μάρκα ΝΟΥΝΟΥ. Θα θέλατε να μας δώσετε ορισμένα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το προφίλ της;

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος:
Η FrieslandCampina Hellas αποτελεί θυγατρική εταιρεία της Royal FrieslandCampina, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων στον κόσμο, με συνεταιριστική βάση 19.000 γαλακτοπαραγωγών, ιστορία 145 χρόνων και παρουσία σε 100 και πλέον χώρες.

Η ιστορία και η πορεία της εταιρίας στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένη με τα προϊόντα ΝΟΥΝΟΥ. Η μάρκα ΝΟΥΝΟΥ αποτελεί ένα πραγματικό love brand της ελληνικής αγοράς για πάνω από 85 χρόνια, έχοντας κτίσει ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης με την ελληνική οικογένεια οι οποίοι βασίζονται στην κορυφαία ποιότητα και αξιοπιστία των προϊόντων.

Πέραν του ΝΟΥΝΟΥ, η FrieslandCampina Hellas έχει διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο με τα brands FRISO, MILNER, FINA και DEBIC που προσφέρουν καινοτόμες λύσεις σε όλες τις κατηγορίες γαλακτοκομικών προϊόντων.
Η FrieslandCampina έχει αποδείξει τη δέσμευσή της στην ελληνική αγορά, έχοντας επενδύσει στην επέκταση και εκσυγχρονισμό των παραγωγικών εγκαταστάσεών της στην Πάτρα, στα κέντρα εφοδιασμού Ασπρόπυργου αλλά και στη βιώσιμη ανάπτυξη της τοπικής γαλακτοπαραγωγής με πολύπλευρη υποστήριξη σε επιλεγμένες φάρμες σε όλη την Ελλάδα.

Capital Link CSR in Greece: Πώς έχει αντιμετωπίσει την κρίση η FrieslandCampina και πόσο αυτή έχει επηρεάσει την πορεία της εταιρείας;

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος:
Η FrieslandCampina Hellas είναι μια εταιρεία που αντιστέκεται στην κρίση, επενδύει στην Ελλάδα και στηρίζει αταλάντευτα την ελληνική κοινωνία. Παρά τις δυσκολίες, κατάφερε να ισχυροποιήσει την παρουσία της σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται, χωρίς περικοπές προσωπικού, χωρίς αναπροσαρμογές πολιτικής και με αυξημένη κοινωνική συνεισφορά.
Η FrieslandCampina με ισχυρές παραγωγικές βάσεις, τεχνογνωσία, δυνατά brands, πολύ καλή ομάδα ανθρώπων και ορθολογική χρηματοοικονομική διαχείριση, μένει προσηλωμένη στη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή της στρατηγική Route 2020, αξιοποιώντας παράλληλα τις όποιες ευκαιρίες δημιουργούνται σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά όπως η ελληνική. Το motto μας «invest for growth» δεν είναι απλά ένα τυχαίο σύνθημα. Αντίστοιχα και η Κοινωνική Υπευθυνότητα αποτελεί συνειδητή επιλογή για εμάς, και όχι μια συμβατική υποχρέωση. Στην περίοδο της κρίσης συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε όλους τους συμμέτοχους της αγοράς (λιανεμπόριο, διανομείς, προμηθευτές, ανταγωνιστές), με τις ίδιες αρχές επαγγελματικής συνέπειας και επιχειρηματικής ηθικής που έχει καλλιεργήσει, ενώ παράλληλα μεριμνούμε για τις ανάγκες των πλέον ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και προσβλέπουμε στην ουσιαστική ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας μετά από 8 πολύ δύσκολα χρόνια για όλους τους Έλληνες.

Θα ήθελα να αναφερθώ στο ότι το 2011 και εν μέσω κρίσης, η FrieslandCampina, έκανε νέες επενδύσεις στην Ελλάδα και δημιούργησε 140 θέσεις εργασίας, ανοίγοντας εργοστάσιο στην Πάτρα, όπου μεταφέραμε όλη την παραγωγή του γάλακτος από τη Γερμανία στην Ελλάδα. Ήταν η πρώτη επένδυση σε καιρό κρίσης, η οποία γιορτάστηκε και από την τότε κυβέρνηση «ως ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία».

Συνεχίζουμε προς αυτήν την κατεύθυνση, δεν τροποποιούμε τη στρατηγική μας με βάση βραχυπρόθεσμες επιδιώξεις, διότι πιστεύουμε ότι η ελληνική κρίση έχει ήδη κρατήσει πάρα πολύ, είναι η όγδοη χρονιά φέτος, άρα αργά ή γρήγορα θα βγούμε από αυτήν και θα ξεκινήσει η ανάκαμψη.

Capital Link CSR in Greece: Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους επικεντρώνεται η στρατηγική ΕΚΕ της εταιρείας σας;

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος:
Μπροστά στα έντονα κοινωνικά προβλήματα που έχουν οξυνθεί από τη μακρόχρονη οικονομική κρίση που βιώνουμε στην πατρίδα μας, η FrieslandCampina Hellas συνεχίζει με εντονότερο ρυθμό, αλλά και με την απαιτούμενη διακριτικότητα, το πρόγραμμα Κοινωνικής Υπευθυνότητας, εστιάζοντας στον Άνθρωπο, στην Οικογένεια και το Παιδί.
Παράλληλα, και πέραν από τις παροχές προς την κοινωνία, η Υγεία και η σωστή Διατροφή, η αρχή της Βιώσιμης Ανάπτυξης και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν θεμελιώδεις αξίες για τη FrieslandCampina. Χαρακτηριστικά θα ήθελα να αναφέρω ότι στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Πάτρα, εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια, ακολουθούνται συστηματικά προσπάθειες μείωσης των καταναλώσεων περιβαλλοντικών πόρων όπως η ηλεκτρική ενέργεια, τα καύσιμα και το νερό.

Από το 2012 μέχρι σήμερα, η κατανάλωση ενέργειας μειώθηκε κατά 14% (συνολική ενέργεια από ηλεκτρισμό και υγρά καύσιμα) μέσω έργων εξοικονόμησης ενέργειας (φωτισμός τεχνολογίας LED, τοπικές μονάδες εξισορρόπησης επαγωγικών ηλεκτρικών φορτίων, ανάκτηση θερμότητας από πύργους ψύξης συστημάτων βιομηχανικής ψύξης, κ.ά.) Παράλληλα, το ίδιο διάστημα η κατανάλωσης νερού μειώθηκε κατά 94%, μέσω συγχρόνων συστημάτων ψύξης κλειστού βρόγχου, συστημάτων συλλογής, αποθήκευσης και επαναχρησιμοποίησης απορριπτόμενου νερού, κ.ά.
Τέλος, σημαντικές αναβαθμίσεις και επενδύσεις έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στα συστήματα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων, καθώς και στις διαδικασίες διαχείρισης στερεών αποβλήτων με τον ειδικό δείκτη ανακύκλωσης να ξεπερνά το 50%. Η ανάπτυξη, με ουδέτερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι βασική μας προτεραιότητα.

Capital Link CSR in Greece: Θα θέλατε να μας περιγράψετε αναλυτικότερα ορισμένες από τις δράσεις εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας που έχει υλοποιήσει η FrieslandCampina Hellas;

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος:
Τα τελευταία χρόνια, με τρόπο διακριτικό, αλλά πάντα ουσιαστικό, μετουσιώνουμε σε πράξη την έννοια της εταιρικής υπευθυνότητας προς την ελληνική κοινωνία, κάτι που θεωρούμε πολύ σημαντικό, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης.
Μεταξύ των δράσεων που αναπτύσσουμε, τα τελευταία χρόνια έχουμε δημιουργήσει το πρόγραμμα ‘Μέρισμα Φροντίδας & Αγάπης’ μέσω του οποίου σημαντικές ποσότητες εταιρικών προϊόντων -συνολικά πάνω από 2 εκατομμύρια τεμάχια γαλακτοκομικών προϊόντα, αξίας 1,5 εκατομμυρίου ευρώ- προσφέρονται σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και ευαγή ιδρύματα, μεταξύ των οποίων ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, η Τράπεζα Τροφίμων, Κοινωνικά Παντοπωλεία, ιδρύματα της Εκκλησιάς και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κ.α. Είναι κάτι που είμαστε πολύ περήφανοι.
Επιπρόσθετα, επικεντρωθήκαμε στο παιδί και δημιουργήσαμε το 2015 για πρώτη φορά το πρόγραμμα «ΝΟΥΝΟΥ. Ένα ποτήρι Γάλα για κάθε Παιδί», στο πλαίσιο του οποίου έχουμε ήδη προσφέρει πάνω από 1 εκατομμύριο ποτήρια γάλα σε φορείς απ’ όλη την Ελλάδα που έχουν υπό την φροντίδα τους παιδιά διαφόρων ηλικιών όπως το Χαμόγελο του Παιδιού, η Κιβωτός του Κόσμου, τα Παιδικά Χωριά SOS, η Ένωση Μαζί με το Παιδί, το Μπορούμε κ.α.

Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει και παράλληλες δράσεις, με την οργάνωση εκδηλώσεων που δίνουν χαρά στα παιδιά. Για παράδειγμα, τον Φεβρουάριο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κινηματογράφου, πήγαμε σινεμά μαζί με 1.000 παιδιά από τους οργανισμούς στην Αθηνά και τη Θεσσαλονίκη, και αισθανθήκαμε την απέραντη αγάπη και τη ζεστασιά που μπορούν να προσφέρουν τα παιδικά χαμόγελα!
Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και το 2017 με στόχο περισσότερα αποτελέσματα προσφοράς και αγάπης προς τα παιδιά για ακόμη περισσότερα χαμογέλα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι στη FrieslandCampina είμαστε πολύ περήφανοι για το ότι η Εταιρική Κοινωνική Υπευθυνότητα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του αξιακού μας συστήματος και της στρατηγικής μας για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Τη μακρά σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε κτίσει με τον Έλληνα καταναλωτή, όχι μόνο δεν σκοπεύουμε να την περιορίσουμε, αλλά τουναντίον, θα την ενισχύουμε περαιτέρω επενδύοντας στην ελληνική κτηνοτροφία, την παραγωγική διαδικασία, αλλά και τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων, κρατώντας πάντοτε σε υψηλή προτεραιότητα την κοινωνική μας ατζέντα.