CSR in Greece

   

Capital Link Sustainability Hub  » News » Articles/Interviews » Companies
Please note this information is only in Greek.
      Articles/Interviews
 
 
Κ.Φαλτσέτας: Στήριξη στον Έλληνα καταναλωτή
Δημήτρης Τσουκαλάς -
Τρίτη, 05 Μαρτίου 2013

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

O Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Henkel Hellas Κώστας Φαλτσέτας μίλησε στο CSR Review για την απόφαση της εταιρείας να στηρίξει την ελληνική οικονομία και κοινωνία, αλλά και για τη γενικότερη Στρατηγική Αειφορίας της.

Στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής Αειφορίας της, η Henkel Hellas αποφάσισε να επαναφέρει σημαντικό μέρος της παραγωγής απορρυπαντικών και καθαριστικών προϊόντων της στην Ελλάδα. Μπορείτε να μας δώσετε κάποιες παραπάνω πληροφορίες γι’ αυτή την κίνηση;

Με μια ιστορική διαδρομή και προϊοντικό χαρτοφυλάκιο 50 χρόνων στην ελληνική αγορά, η Henkel ανέκαθεν είχε ως πυλώνα δραστηριότητας την παραγωγική διαδικασία στη χώρα μας, τόσο αρχικά με το ιδιόκτητο εργοστάσιο στην Αταλάντη όσο και στη συνέχεια με την ανάθεση παραγωγής των προϊόντων της σε τρίτους. Ύστερα από μια σύντομη αναγκαστική μεταφορά σε παραγωγικές μονάδες της μητρικής εταιρείας, η παραγωγή επιστρέφει στην Ελλάδα, με τη συμφωνία συνεργασίας με τη Rolco Βιανύλ. Ήδη από τον Ιούλιο του 2012 έχει ξεκινήσει σταδιακά η παραγωγή όλο και περισσότερων κωδικών, φτάνοντας σε ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, η οποία αντιστοιχεί σε πάνω από 50 κωδικούς των σημάτων Dixan, Neomat και Bref, που μεταφράζονται σε 7 εκατ. τμχ, ή, με άλλα λόγια, στο 75% του συνολικού τζίρου του τομέα Απορρυπαντικών και Καθαριστικών σπιτιού της Henkel Hellas. Επίσης, η μονάδα παραγωγής της Rolco καλύπτει και τις ανάγκες της κυπριακής αγοράς αντίστοιχων προϊόντων για τη Henkel Κύπρου, επιπλέον δηλαδή 2,5 εκατ. τμχ. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε κατά ακόμη 20% τη σημερινή παραγωγή, επαναφέροντας στην Ελλάδα και την παραγωγή των υπερσυμπυκνωμένων απορρυπαντικών και
μαλακτικών, αλλά και των βιομηχανικών καθαριστικών.

Ποια οφέλη θεωρείτε πως θα έχει η κίνηση, τόσο για τους καταναλωτές της εταιρείας όσο και για την χώρα;

Με τη στρατηγική αυτή επιλογή επιβεβαιώνουμε για άλλη μια φορά τη διαχρονική πρόθεσή μας για περαιτέρω δραστηριοποίηση και επένδυση στην Ελλάδα, πολύ περισσότερο δε σε μια περίοδο βαθιάς κρίσης, υλοποιώντας ένα πλήρες πρόγραμμα τοπικής παραγωγής σε συνδυασμό με το ευρύτερο επιχειρηματικό και εμπορικό πλάνο στη χώρα. Η εγχώρια παραγωγή, οι θέσεις εργασίας, η προέλευση των πρώτων υλών, η συμβολή στα κρατικά έσοδα και στις επενδύσεις, είναι όλοι παράγοντες που δημιουργούν προστιθέμενη αξία, τόσο για τα προϊόντα και τους καταναλωτές μας όσο φυσικά και για την ίδια τη χώρα. Ταυτόχρονα βέβαια απαντούμε και σε συγκεκριμένες τοπικές προϊοντικές ανάγκες, αφού πρωτεύον μέλημά μας αποτελεί παράλληλα και η κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών μας, όπως αυτές μεταβάλλονται και εξελίσσονται, τόσο σύμφωνα μετην οικονομική κατάσταση και τα νέα εισοδήματά τους όσο και με τις νέες τάσεις και ανάγκες. Έτσι, η στρατηγική της Henkel είναι διττή: καλύπτει τους καταναλωτές που αναζητούν συνδυασμό οικονομικών τιμών και επώνυμης ποιότητας, αλλά και τους καταναλωτές που αναζητούν συνδυασμό προϊόντων υψηλής ποιότητας και καινοτομίας. Διασφαλίσαμε λοιπόν την ποιότητα και για τα προϊόντα που παράγονται στη Rolco, θέτοντας αυστηρές προδιαγραφές υψηλού επιπέδου ποιότητας και συνεχών ελέγχων. Να σημειώσουμε ότι η Henkel έχει εφαρμόσει τις πρακτικές SHE (Safety, Health, Environment) και στις διαδικασίες της Rolco, τις φόρμουλές της στην παραγωγή, ενώ εμείς ορίζουμε και την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται, τις διαδικασίες παραγωγής και τον ποιοτικό έλεγχο.

Προχωράτε σε μια σημαντική επένδυση στην εγχώρια αγορά και, μάλιστα, σε μια περίοδο κρίσης. Θεωρείτε πως σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τη χώρα οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σταθούν εμπράκτως στο πλευρό της ελληνικής κοινωνίας;

Επαναφέροντας την παραγωγή απορρυπαντικών και καθαριστικών προϊόντων στην Ελλάδα, ανανεώνουμε τη δέσμευσή μας για περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας μας στη χώρα και μακρόχρονη πολιτική ανάπτυξης και επένδυσης στην ελληνική αγορά. Με άλλα λόγια, η Henkel συνεχίζει να υλοποιεί το εταιρικό και επενδυτικό της πλάνο με γνώμονα τη στήριξη του Έλληνα καταναλωτή, που αυτή τη στιγμή έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ. Αυτή είναι μια παράμετρος που κάθε υπεύθυνη εταιρεία που δραστηριοποιείται στη χώρα θα πρέπει να λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη της.

Παράλληλα, υλοποιείτε και την ενέργεια «Καθαρίζω Ελληνικά – Στηρίζω Ελληνικά». Τι ακριβώς περιλαμβάνει;

Η ενέργεια «Καθαρίζω Ελληνικά – Στηρίζω Ελληνικά» είναι ένα πρόγραμμα στήριξης ελληνικών οικογενειών και η πραγματοποίησή της αποτελεί ακόμα μια έμπρακτη υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας από τη Henkel Hellas. Μέσω του «Καθαρίζω Ελληνικά – Στηρίζω Ελληνικά» καλούμε το κοινό να συνεισφέρει σε έναν μηχανισμό αλληλεγγύης, υποστηρίζοντας τις κοινωνικές οργανώσεις των Δήμων Καλλιθέας, Νέας Χαλκηδόνας και Κερατσινίου στην Αττική, καθώς και των Δήμων Θέρμης, Νεάπολης Θεσσαλονίκης, Σταυρούπολης Νομού Ξάνθης και Αλεξανδρούπολης, ενώ συγχρόνως δίνουμε στον καταναλωτή την ευκαιρία να επιλέξει ο ίδιος την οργάνωση που επιθυμεί να στηρίξει. Με την αγορά των σηματοδοτημένων -με μια χαρακτηριστική ελληνική καρδιά- προϊόντων Dixan και Neomat που μπορεί να βρει το κοινό στις ελληνικές αλυσίδες καταστημάτων λιανικής ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ και ΜΑΣΟΥΤΗΣ από τέλη Ιανουαρίου μέχρι τέλη Φεβρουαρίου, οι καταναλωτές βοηθούν τη Henkel να προσφέρει σε 1.040 οικογένειες τα απορρυπαντικά μιας ολόκληρης χρονιάς – 360 πλύσεις για κάθε οικογένεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι, παράλληλα, πραγματοποιούμε ακόμα μια ενέργεια, διαδικτυακή, στη σελίδα του Dixan (www.dixan.gr) και τη σελίδα του Neomat στο facebook (www.facebook.com/neomat.gr), όπου το κοινό μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να δηλώσει συμμετοχή και να επιλέξει έως τρεις Οργανισμούς που επιθυμεί να βοηθήσει. Η κάθε συμμετοχή αντιστοιχεί στο απορρυπαντικό που απαιτείται για πλύσιμο ενός κιλού ρούχων, οπότε με την ολοκλήρωση της ενέργειας, εμείς θα δωρίσουμε τα αντίστοιχα απορρυπαντικά στους τρεις Οργανισμούς με τις περισσότερες συμμετοχές.

Ποιες ακόμη δράσεις περιλαμβάνει η στρατηγική Αειφορίας της Henkel για την ελληνική αγορά;

Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής αειφορίας της Henkel παγκοσμίως, εμείς στη Henkel Hellas έχουμε αναπτύξει και συνεχίζουμε να υλοποιούμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα δράσεων για την Ελλάδα, που καλύπτει όλους τους βασικούς τομείς της στρατηγικής μας, ενώ με την παρουσία και τις δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας που υλοποιούμε, επικεντρωνόμαστε στην υγεία, στην ασφάλεια και την κοινωνική πρόοδο. Δέσμευσή μας είναι το πρόγραμμα αυτό να συνεχιστεί δυναμικά και κάθε χρόνο να εμπλουτίζεται με περισσότερες εταιρικές και εθελοντικές δράσεις.

Ολοκληρώνοντας, μπορείτε να μας παρουσιάσετε τη στρατηγική Αειφορίας της Henkel διεθνώς;

Βασικός στόχος της εταιρείας είναι να πετυχαίνει περισσότερα με λιγότερους πόρους, αλλά και να τριπλασιάσει την αποδοτικότητά της. Η νέα Στρατηγική Αειφορίας αφορά και τους τρεις Επιχειρησιακούς Τομείς, καθώς και ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της Henkel. Έως το 2030 η Henkel στοχεύει να εκμεταλλεύεται μόλις το ένα τρίτο (1/3) των εισερχόμενων υλών και πόρων που χρησιμοποιεί σήμερα για κάθε ευρώ εσόδων. Για να μειώσουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα και να συμβάλλουμε στην προώθηση της βιώσιμης κατανάλωσης επικεντρωνόμαστε σε τρεις βασικούς άξονες: τα προϊόντα, τους συνεργάτες και το ανθρώπινο δυναμικό μας. Με τη δέσμευσή τους και τις γνώσεις τους, οι 47.000 εργαζόμενοι της Henkel σε όλο τον κόσμο θα συνεισφέρουν σημαντικά στην υλοποίηση της νέας Στρατηγικής Αειφορίας. Ακόμα, πέρα από τις βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες της Henkel, την ανάπτυξη και την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων που αποτελούν θεμελιώδη μέρη αυτής της στρατηγικής, η εταιρεία προτίθεται να εμπλέξει ακόμη πιο ενεργά τους πελάτες, τους καταναλωτές, τους προμηθευτές και τους βιομηχανικούς χρήστες στις προσπάθειές της να προωθήσει την αειφόρο ανάπτυξη σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Στόχος, τέλος, παραμένει το να συνεχίσουμε να βοηθάμε τους πελάτες μας να μειώσουν και το δικό τους περιβαλλοντικό αποτύπωμα.