ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΧΑΛΚΙΑ ΣΤΟ "CSRINGREECE" www.csringreece.gr - ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012
Την Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρίας «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» κύριος Βασίλης Χαλκιάς, παρεχώρη-σε συνέντευξη στη Πρόεδρο του “CSR in Greece” , του Κέντρου Τεχνο-γνωσίας ΕΚΕ, κυρία Όλγα Μπορνόζη.
CSR in Greece : Μιλήστε μας για τις πρωτοβουλίες που παίρνετε στον Τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Βασίλης Χαλκιάς: Στην Αττική Οδό εργαζόμαστε με συνέπεια για τη λειτουργία του δρόμου. Πίσω από αυτό υπάρχει ένας πολύπλοκος ανθρώπινος μηχανισμός και όπου υπάρχουν άνθρωποι υπάρχουν και αποστολές, ευθύνες, αρμοδιότητες. Για εμάς η ΕΚΕ είναι αποστολή και αποτελεί καθημερινή μας πρακτική.
CSR in Greece : Κατά πόσο οι δράσεις σας επηρεάζονται από τον ετήσιο προϋπολογισμό, δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας?
Βασίλης Χαλκιάς: Είναι αναπόφευκτο να επηρεάζονται, αλλά σε τέτοιες εποχές η εφευρετικότητα αναπτύσσεται, βρίσκουμε τρόπους να συνεχίσουμε την αποστολή μας και να εξυπηρετούμε και να προσφέρουμε στην κοινωνία. Για εμάς δεν αρκεί να εισπράττουμε τα διόδια και να προσφέρουμε εξυπηρέτηση, θέλουμε να δίνουμε κάτι παραπάνω, να κάνουμε τον κόσμο να αισθανθεί ότι αυτό που πληρώνει αξίζει τον κόπο. Έτσι κάνουμε κοινές δράσεις, συνεργασίες με άλλους φορείς και εταιρίες, ενεργοποιούμε το προσωπικό μας (πάνω από 1200 ανθρώπους) και κινητοποιούμε όλες τις δυνάμεις για να προσφέρουμε σε καιρούς δύσκολους.
CSR in Greece : Είναι εντυπωσιακή η μεγάλη ποικιλία δράσεων σε διάφορους τομείς όπως για το περιβάλλον, προστασία πανίδας-χλωρίδας, για τη ρύπανση και την ηχορύπανση και επιπλέον τα εκπαιδευτικά σας προγράμματα για την οδική ασφάλεια, η στήριξη στον πολιτισμό… Κάνετε πολλά πράγματα που δεν θα φανταζόταν ποτέ κάποιος από έναν αυτοκινητόδρομο.
Βασίλης Χαλκιάς: Έχουμε μεγάλο πεδίο δραστη-ριοτήτων, τις οποίες και προσπαθούμε να συνδυάσουμε. Ως αυτοκινητόδρομος έχουμε δώσει μεγάλη προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια. Σε μια χώρα που δεν φημίζεται για το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας, θεωρούμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε πολλά στην κοινωνία, επενδύοντας στους αυριανούς οδηγούς, τα παιδιά. Κάνουμε πολλά για τα παιδιά και την εκπαίδευσή τους στην οδική ασφάλεια. Το παιδί δεν είναι πελάτης όμως είναι ο αυριανός χρήστης του αυτοκινητόδρομου και του ευρύτερου οδικού δικτύου, αυτός που θα αλλάξει τα στάνταρντς.
Η οδική ασφάλεια είναι προτεραιότητά μας και στη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου. Θέλουμε να την εισπράττει και να την αισθάνεται ο οδηγός που δεν είναι απλός χρήστης, είναι «πελάτης» που έχει το δικαίωμα της κριτικής, της υπόδειξης του παραπόνου. Έχουμε δημιουργήσει ένα customer service για να έχουμε επαφή και επικοινωνία με το κοινό, τον πελάτη, για να ακούμε την κοινωνία και τις ανάγκες της. Στο πλαίσιο αυτό φροντίζουμε να μετράμε συχνά την ικανοποίηση του κοινού μέσω της μεγάλης ετήσιας έρευνας που διενεργούμε με την Invision και τη Metron Analysis.
Μέσω της έρευνας αυτής διαπιστώνουμε ότι και το περιβάλλον που είναι ένας τομέας μεγάλης δραστηριοποίησής μας είναι κάτι που ενδιαφέρει πολύ το κοινό μας και εκτιμά το αποτέλεσμα. Πρόσφατα στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής στην οποία συμμετείχα, η βουλευτής κα Πιπιλή με συνεχάρη για το πράσινο στην Αττική Οδό. Χάρηκα ιδιαίτερα για την αποδοχή αυτή. Η ιδιαίτερη φροντίδα μας για εναρμόνιση με το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα εμφανής στον Υμηττό, όπου έχουμε δημιουργήσει με πολύ μεγάλη προσοχή τα cut & covers, για να διαφυλαχθούν τα περάσματα για να μην διακοπεί η χλωρίδα και η πανίδα και να μπορεί να περνάει το μικρό ζωάκι της άγριας φύσης από τη μια μεριά στην άλλη χωρίς κίνδυνο.
Κάτι ακόμη που θα ήθελα να αναφέρω και πιστεύω ότι είναι αποτέλεσμα της γενικότερης κουλτούρας και φιλοσοφίας που επικρατεί στην εταιρία μας, και την οποία καλλιεργεί ιδιαίτερα το Τμήμα Επικοινωνίας και η κα Πετρίδου που προΐσταται του Τμήματος, είναι το ήθος των εργαζομένων μας. Λαμβάνουμε πλήθος από συγχαρητήριες και ευχαριστήριες επιστολές για τους ανθρώπους μας που βρίσκουν και παραδίδουν πορτοφόλια αλλά και άλλα αντικείμενα στον αυτοκινητόδρομο. Εδώ στον αυτοκινητόδρομο το χαμόγελό μας δεν είναι προσποιητό, είναι ουσιαστικό.
CSR in Greece : Θεωρείτε ότι η ΕΚΕ δημιουργεί για μια εταιρία ανταγωνιστικό πλεονέκτημα?
Βασίλης Χαλκιάς: Βεβαίως είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, παρόλο που ο δρόμος καθαυτός δεν έχει κάποιον ανταγωνιστικό αυτοκινητόδρομο. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κάποιου άλλου μέσου, π.χ. του λεωφορείου, του προαστιακού, αλλά και του παράλληλου οδικού δικτύου και μάλιστα σε τέτοιες εποχές που η χρήση του αυτοκινήτου γίνεται ακριβότερη είναι κύριο μέλημά μας να έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο να μετριέται και με οικονομικούς όρους αλλά και με κοινωνικούς. Πρόκειται για τη δημιουργία του συνολικού αισθήματος ικανοποίησης που απορρέει από την επιλογή της Αττικής Οδού, όπου ο χρήστης ναι μεν πληρώνει διόδια, αλλά αισθάνεται ότι τα χρήματα αυτά πιάνουν τόπο, Όχι μόνο θα πάει ταχύτερα και ασφαλέστερα στη δουλειά του αλλά ταυτόχρονα διαπιστώνει ότι υπάρχει και η ουσιαστική συνεισφορά στην κοινωνία.
CSR in Greece : Σε ποιους τομείς της ΕΚΕ θέλετε να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα από τώρα και στο εξής?
Βασίλης Χαλκιάς: Πρωταρχική μας προτεραιότητα παραμένει η οδική ασφάλεια. Παράλληλα φυσικά το περιβάλλον, σε αυτό ζούμε και κινούμαστε, η καθαριότητα, το πράσινο και βεβαίως οι άνθρωποί μας, για τους οποίους φροντίζουμε να εργάζονται σε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον και να αισθάνονται ικανοποίηση, έτσι ώστε να είναι αποτελεσματικοί και στην προσφορά των υπηρεσιών στους χρήστες μας.
CSR in Greece : Θα ήθελα να σας ρωτήσω ιδιαίτερα για την εκπαίδευση των παιδιών στην οδική ασφάλεια και την παραγωγή της θεατρικής παράστασης στην οποία έχετε προχωρήσει ως Αττική Οδός.
Βασίλης Χαλκιάς: Είναι ο 5ος χρόνος για την παράσταση «Ο Αττικούλης και η Αχδενπροσεξούλα», μιας εξαιρετικά επιτυχημένης διαδραστικής εκπαιδευτικής παράστασης για την οδική ασφάλεια, που πραγματοποιήθηκε χάρη στην πρωτοβουλία της Διευθύντριας του Τμήματος Επικοινωνίας των Αττικών Διαδρομών, της κας Πετρίδου, σε συνεργασία με την κα Ειρήνη Κουτσαύτη που έγραψε το αρχικό έργο και τις 2 συνέχειές του, και την κα Μαίρη Ιγγλέση που σκηνοθετεί την παράσταση. Μέχρι σήμερα 40.000 παιδιά δεκάδων σχολικών τάξεων έχουν δει την παράσταση. Τα παιδιά δεν παρακολουθούν απλώς μια ακόμη παιδική παράσταση. Συμμετέχουν σε αυτή αναλαμβάνοντας ρόλους, γίνονται ηθοποιοί και ανεβαίνουν στην σκηνή, αφού βεβαίως έχουν καθοδηγηθεί εκ των προτέρων από τους εκπαιδευτικούς και τους ανθρώπους του θεάτρου, που τα προετοιμάζουν βάσει ειδικού εκπαιδευτικού υλικού. Με τη συμμετοχή τα παιδιά και χαίρονται και διασκεδάσουν αλλά και μαθαίνουν. Αυτά τα παιδιά είναι οι αυριανοί οδηγοί. Παλιά οι οδηγοί κολλούσαν τις φωτογραφίες των παιδιών τους στο ταμπλώ του αυτοκινήτου τους με το μήνυμα «μπαμπά μην τρέχεις». Σήμερα το παιδί στο αυτοκίνητο , που θα πρέπει να είναι δεμένο και ασφαλές στο ειδικό παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του οχήματος, γίνεται πρεσβευτής της οδικής ασφάλειας, εφιστώντας την προσοχή στον πατέρα ή τη μητέρα του που οδηγεί σε θέματα τήρησης του ΚΟΚ.
Στο τομέα επίσης «παιδί και οδική ασφάλεια» θα ήθελα να αναφέρω και τη συνεργασία μας με το ΙΟΑΣ (Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ). Η Αττική Οδός στηρίζει αποκλειστικά την ενέργεια που αφορά τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και την εκπαίδευση παιδιών του δημοτικού από ειδικούς παιδαγωγούς του Ινστιτούτου. Η ενέργεια τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και συνεχίζουμε να την υποστηρίζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
CSR in Greece : Έχετε πάρει πολλά βραβεία για τις πρωτοβουλίες σας στο χώρο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Θα θέλατε να αναφερθείτε σε κάποια από αυτά?
Βασίλης Χαλκιάς: Είναι αλήθεια ότι έχουμε πολλές διακρίσεις, αλλά θα αναφερθώ επιλεκτικά σε κάποιες.
Το πρώτο μας βραβείο το Decibel d’ Or μας το απένειμε το Γαλλικό Ινστιτούτο Μέτρησης Θορύβου το 2003, για τα μέτρα αντιθορυβικής προστασίας που πήραμε στον αυτοκινητόδρομο.
Το 2005 πήραμε το 1ο βραβείο Οδικής Ασφάλειας από τη Διεθνή Οδική Ομοσπονδία (IRF, International Road Federation). Σε μια χώρα όπου οι δείκτες της οδικής ασφάλειας ήταν και είναι χαμηλοί, αυτό που κάναμε στην Αττική Οδό ήταν η αλλαγή της νοοτροπίας σε σχέση με την οδική ασφάλεια. Δημιουργήσαμε ασφαλείς υποδομές και κατορθώσαμε να κάνουμε τους χρήστες του δρόμου να αισθάνονται ασφάλεια όταν οδηγούν στην Αττική Οδό, σε πολύ υψηλό ποσοστό 98%, όπως δείχνουν και οι έρευνες που πραγματοποιούμε.
Σημαντική επίσης είναι και η διάκριση «Τοll Excellence Award” από τη Διεθνή Ένωση Γεφυρών Σηράγγων και Αυτοκινητοδρόμων με διόδια (IBTTA, International Bridge, Tunnel and Turnpike Association) για τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.
Και στην Ελλάδα είχαμε πολλές βραβεύσεις, ιδιαίτερα θα αναφέρω την υψηλή διάκριση «Superbrand” για την επωνυμία «Αττική Οδός». To brand name Αττική Οδός συναγωνίστηκε με μεγάλα άλλα εταιρικά ονόματα όπως η Cosmote, η Pepsi Cola και πολλά άλλα και αναδείχθηκε κορυφαίο.
Η πρωτοβουλία μας να προχωρήσουμε σε μέτρηση του ανθρακικού αποτυπώματος και να διαχειριστούμε την ενέργεια με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος αυτού της εταιρίας έχει επίσης βραβευθεί, ενώ η εταιρία ΑΚΤΩΡ, leader της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου, κέρδισε το βραβείο «Αειφόρου Κατασκευής» για τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού.
Όλα αυτά μας ικανοποιούν και βεβαίως πιστοποιούν και στο κοινό ότι οι προσπάθειές μας είναι ουσιαστικές και αξιόλογες. Όμως πάνω απ’ όλα για μας η επιβράβευση έρχεται από τον κόσμο, το ευρύ κοινό. Εδώ και χρόνια που κάνουμε την ετήσια έρευνα και ρωτάμε τους χρήστες μας, εισπράττουμε την επιβεβαίωση, διότι πάνω από 95% δηλώνουν ευχαριστημένοι έως πολύ ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες που τους προσφέρουμε. Αυτό λοιπόν είναι το δικό μας «νόμπελ», το καλύτερο βραβείο για μας!
CSR in Greece : Τι μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στις άλλες εταιρίες σχετικά με τις δράσεις της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης υπό τις παρούσες δύσκολες οικονομικές συνθήκες?
Βασίλης Χαλκιάς: Τώρα είναι που περισσότερο από ποτέ μας έχει ανάγκη η κοινωνία. Τώρα είναι η ευκαιρία να έρθουμε πιο κοντά ο ένας στον άλλον, να συνεργαστούμε, να συμπληρώσει ο ένας τον άλλον, να μη βλέπουμε τις δράσεις της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σαν ένα budget που απλά θα διατεθεί για να διεκπεραιωθούν κάποια πράγματα. Θα πρέπει να προσπαθήσουμε η προσφορά μας να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διασπορά, να φθάσει όσο το δυνατόν περισσότερους αποδέκτες στην κοινωνία. |