Συνέντευξη της κυρίας Ξανθής Χριστοφίδου, Corporate Affairs Manager της Mondelēz International, στην κυρία Όλγα Μπορνόζη, Πρόεδρο του “Capital Link CSR in Greece” www.csringreece.gr - MONDELEZ INTERNATIONAL Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2013
Η κυρία Ξανθή Χριστοφίδου, Corporate Affairs Manager της Mondelēz Inter-national, παρεχώρησε συνέντευξη στη Πρόεδρο του “Capital Link CSR in Greece”, του Κέντρου Τεχνογνωσίας ΕΚΕ, κυρία Όλγα Μπορνόζη.
CSR in Greece: Η Mondelēz International για πάνω από 170 χρόνια, παράγει αγαπημένες και ηγετικές μάρκες, που αποτελούν αξιόπιστες επιλογές σνακ σε όλη την Ελλάδα, σε όλο τον κόσμο. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για την πορεία της;
Ξανθή Χριστοφίδου: Στη Mondelēz International μια παγκόσμια, καινοτόμο εταιρία, με προϊόντα που διακινούνται σε 165 χώρες, στηριζόμαστε στην ιστορία μας και στην κληρονομιά μας – ενώ διαρκώς αφουγκραζόμαστε το παρόν και αξιολογούμε τις ανάγκες του μέλλοντος.
Εξάλλου θα πρέπει να τονίσω ότι η δημιουργία της Mondelez προήλθε από αυτή ακριβώς την φιλοσοφία της καινοτομίας: αναλύοντας κάθε φορά που πρέπει να εστιάσω και τι πρέπει να ενδυναμώσω στην πορεία μου, προέκυψε και η δημιουργία της νέας εταιρίας με εστίαση στον τομέα του snacking. Η απόσχιση του τομέα αυτού από τα τρόφιμα (πρώην Kraft Foods) μας επιτρέπει να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες στην αγορά του snacking δημιουργώντας νέες στιγμές απόλαυσης με νέα προϊόντα προς τους καταναλωτές μας. Φυσικά, συνεχίζουμε να διαθέτουμε και τα γνωστά αγαπημένα brands, όπως Lacta, OREO, TASSIMO, Jacobs, Υγείας Παυλίδη, Trident, Philadelphia, Halls, Milka, Toblerone, ενώ διαρκώς ερευνούμε νέες προτάσεις σε αυτές τις κατηγορίες προϊόντων, αλλά και σε άλλες που μας επιτρέπουν να πραγματοποιούμε το όραμά μας.
CSR in Greece: Πού και πώς εντάσσεται η ΕΚΕ σε σχέση με τους στόχους της εταιρείας σας;
Ξανθή Χριστοφίδου: Οι εμπειρίες μας όλες αυτές τις δεκαετίες λειτουργίας στην Ελλάδα και παγκόσμια, είναι ιδιαίτερα πολύτιμες και αφορούν όλους τους τομείς δραστηριότητας – την ανάπτυξη νέων προϊόντων, την ασφαλή και σύγχρονη λειτουργία των εργοστασίων μας, τις στρατηγικές συνεργασίες με προμηθευτές και πελάτες μας καθώς και το υπεύθυνο επιχειρείν, που για όλους εμάς είναι ακρογωνιαίος λίθος των πρακτικών μας. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται τόσο τα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για το περιβάλλον, τη βιωσιμότητα των καλλιεργειών των πρώτων υλών που χρησιμοποιούμε (σοκολάτα, καφές), καθώς και την υποστήριξη ευπαθών ομάδων κλπ. Το ίδιο σημαντικό στοιχείο για υπεύθυνο επιχειρείν αποτελεί και η κουλτούρα που επικρατεί στην εταιρία μας και αφορά τη συνεργασία, την ομαδικότητα, τον σεβασμό και την ανάπτυξη όλων των εργαζομένων.
Έχουμε καταφέρει να έχουμε ένα πολύ θετικό, ανοικτό και υγιές κλίμα εσωτερικά, που στηρίζει και ενδυναμώνει τις δυνατότητες των εργαζομένων όσο ψηλά θα ήθελαν εκείνοι να τις φθάσουν.
Είμαστε υπερήφανοι που εργαζόμαστε σε μια εταιρία που δίνει αξία σε όλες τις απόψεις, αξιοποιεί όλα τα ταλέντα, αναπτύσσει τους ανθρώπους και χτίζει μαζί με όλους την πορεία μας προς το μέλλον. Κάθε ημέρα για εμάς είναι πραγματικά ευκαιρία για δημιουργία και συμβολή στην επίτευξη του κοινού μας στόχου – να δημιουργούμε απολαυστικές στιγμές χαράς !
CSR in Greece: Βασικός συντελεστής στο να συνδεθεί ουσιαστικά η επιχειρηματική δραστηριότητα με την κοινωνική ανάπτυξη, είναι η ενθάρρυνση και η ανάπτυξη του εθελοντισμού στο εργασιακό περιβάλλον. Πώς εφαρμόζεται αυτό στη Mondelez;
Ξανθή Χριστοφίδου: Είναι αλήθεια πως πέρα και παράλληλα με τον κοινό επιχειρηματικό στόχο, υπάρχει κι ένας κοινός στόχος που ενώνει όλους μας. Η κοινωνική ευθύνη και η ενασχόληση με την στήριξη αναγκών στις κοινότητες που δραστηριοποιούμαστε.
Συγκεκριμένα με το κάλεσμα της εταιρίας να ενεργοποιηθούμε ως εργαζόμενοι μέσω του εθελοντισμού, υπήρξε πραγματικά μαζική ανταπόκριση. Ο εθελοντισμός, και όλες οι σχετικές δράσεις που αναπτύσσουμε τα τελευταία 3 χρόνια, έχει συναντήσει την αμέριστη υποστήριξη των εργαζομένων, οι οποίοι ανταποκρίνονται πάντα με τεράστιο πάθος και δέσμευση, αλλά και με πολλή χαρά.
Με τον εθελοντισμό δημιουργήσαμε την αποτύπωση αυτού που ονομάζουμε κοινό όραμα, και προς τα έξω, προς υποστήριξη των κοινοτήτων όπου δραστηριοποιούμαστε. Από τη μια το θετικό κλίμα εσωτερικά στην Mondelez και από την άλλη η συστηματική οργάνωση ποικίλων εθελοντικών δράσεων που επιτρέπουν στα περίπλοκα καθήκοντα των εργαζομένων να βρουν ευκαιρίες για εθελοντισμό, έχουν προσελκύσει πάνω από 350 εργαζομένους οι οποίοι έχουν συνεισφέρει με πάνω από 5800 ώρες εθελοντισμού.
CSR in Greece: Μιλήστε μας για το πρόσφατο πρόγραμμα του εθελοντισμού που ξεκίνησε τον Οκτώβριο η Mondelēz International.
Ξανθή Χριστοφίδου: Ένα πολύ πρόσφατο και καινοτόμο πρόγραμμα εθελοντισμού ξεκίνησε όντως τον Οκτώβριο, το πρόγραμμα «Από Καρδιάς» με την ευκαιρία του παγκόσμιου μήνα εθελοντισμού και την επέτειο του ενός έτους λειτουργίας μας ως Mondelēz International.
To πρόγραμμα Από Καρδιάς αγκαλιάζει τις οικογένειες με σοβαρά οικονομικά προ-βλήματα τις οποίες στηρίζει ο ΜΚΟ PRAKSIS, με συγκεκριμένες δράσεις που θα αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς, και ανάλογα με τις ανάγκες των οικογενειών. Το πρόγραμμα αυτό έδωσε την ευκαιρία σε πάνω από 100 εργαζομένους να προσφέρουν εθελοντικά τον Οκτώβριο μέσα από βιωματικά, εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου. Αφού όλοι οι εθελοντές μας εκπαιδεύτηκαν με το ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης ερμηνευτών του Παιδικού Μουσείου, στη συνέχεια οι συνάδελφοί μας υλοποίησαν τα προγράμματα αυτά για 65 οικογένειες και 120 παιδιά, οι οποίοι διασκέδασαν και έζησαν νέες εμπειρίες στο Εργοστάσιο Σοκολατοποιίας Παυλίδη και στα εκθέματα του Παιδικού Μουσείου. Επίσης, μια ακόμα ομάδα συμμετείχε στο πρόγραμμα «Πρωινό στο Αγρόκτημα» στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης.
CSR in Greece: Συνοψίζοντας, ποιά θα λέγαμε πως είναι τα οφέλη του εθελοντισμού στις ομάδες της εταιρίας σας;
Ξανθή Χριστοφίδου: Τα οφέλη του εθελοντισμού στις ομάδες της εταιρίας μας είναι πολλαπλά.
Κατ' αρχήν δημιουργείται ένας νέος έντονος δεσμός μεταξύ ανθρώπων που δεν συνεργάζονται καθημερινά. Έτσι, διευκολύνεται η επικοινωνία και η συνεργασία όταν πια επιστρέψουν στα καθήκοντά τους. Ο δεσμός αυτός επειδή βασίζεται στην εμπειρία της αλληλεγγύης είναι υπεράνω κάθε άλλου στόχου, και δεν αμφισβητείται, όπως για παράδειγμα θα μπορούσε να συμβαίνει με ένα επιχειρηματικό στόχο. Ένας τέτοιος δεσμός, κοινής αποδοχής, δεν μπορεί παρά να ενισχύει θετικά συναισθήματα.
Παράλληλα, κάθε εθελοντής μαθαίνει ή ανακαλύπτει νέες δεξιότητες και αναπτύσσει νέα ταλέντα, τα οποία αφού συνήθως είναι πολύ διαφορετικά από τα εργασιακά καθήκοντα, κεντρίζουν διαφορετικά την προσωπικότητά μας ενώ ενισχύουν ικανότητες που ίσως δεν γνωρίζαμε. Αυτό από μόνο του είναι δημιουργικό αλλά και εμψυχωτικό.
Είτε πρόκειται για προετοιμασία γευμάτων στο εστιατόριο της εταιρίας για άπορους, ή για την κατασκευή μικρών δώρων για παιδιά, ή όπως πρόσφατα, η διενέργεια εκπαιδευτικών προγραμμάτων προς οικογένειες, ή ακόμα, η συμμετοχή σε αθλητικές διοργανώσεις που υποστηρίζουν κάποιο οργανισμό, κάθε δράση ενεργοποιεί πολλαπλές ικανότητες και ποικίλα συναισθήματα. Αυτός πιστεύω ότι είναι ο κύριος λόγος που ο εθελοντισμός έχει βρει τόσο δυναμική ανταπόκριση από τους συναδέλφους μας στη Mondelez.
Και ακόμη γιατί ο εθελοντισμός δίνει την ευκαιρία της έμπρακτης συνεισφοράς των εργαζομένων, πέρα από τα προγράμματα ΕΚΕ που έτσι κι αλλιώς αναπτύσσονται. Γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η ουσιαστική στρατηγική ΕΚΕ για μια εταιρία που θέλει να προσελκύσει νέους εργαζομένους και να ενισχύσει την δέσμευση αυτών που ήδη εργάζονται στην εταιρία. Ο εθελοντισμός λειτούργησε για εμάς στην Mondelez ως ένας ακόμη μοχλός επικοινωνίας, ενδυνάμωσης και κινητοποίησης μεταξύ των εργαζομένων μας.
Η συναναστροφή με συναδέλφους σε διαφορετικές στιγμές και ευκαιρίες βελτιώνει την επικοινωνία μεταξύ τους χωρίς να είναι αυτοσκοπός, κι έτσι τα αποτελέσματα είναι πολύ πιο ουσιαστικά και διαρκή σε όλες τις λειτουργίες μας.
Η ικανοποίηση που επιτυγχάνεται μεταξύ των εθελοντών για την υποστήριξη ενός σκοπού για το γενικότερο καλό είναι ιδιαίτερα καταλυτική στην ενδυνάμωση της δέσμευσης, της πίστης και της προσπάθειας που αξιοποιείται μέσα στα πλαίσια του οργανισμού και των λειτουργιών της εταιρίας.
Τέλος, η κινητοποίηση για θέματα που απασχολούν την κοινωνία μας και στα οποία αισθανόμαστε ότι δεν μπορούμε, εμείς οι ίδιοι, να κάνουμε πολλά ή αν αλλάξουμε κάτι, δρώντας εθελοντικά προς την ανακούφιση αυτών των προβλημάτων, επιτυγχάνουμε αύξηση της αισιοδοξίας και του θετικού πνεύματος, στοιχεία με τα οποία οχυρωνόμαστε ώστε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του περιβάλλοντός μας.
Κατ' αυτόν τον τρόπο, συμβάλλουμε όλοι στη δημιουργία μιας αλυσίδας θετικών δράσεων, ενός δικτύου που συμπράττει για το κοινό καλό, με απώτερο στόχο την ανακούφιση ή και την εξάλειψη των προβλημάτων.
Έτσι, για όλους μας στην Mondelez παραμένει δέσμευσή μας για το μέλλον να χτίζουμε στην κληρονομιά μας και να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε ώστε να δημιουργούμε απολαυστικές στιγμές χαράς.
* Οι συνεντεύξεις που φιλοξενούνται και προβάλλονται μέσω του μηχανισμού CSRinGreece της CAPITAL LINK εκφράζουν την άποψη των δημιουργών τους, ως εκ τούτου η CAPITAL LINK δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιεσδήποτε απόψεις, συστάσεις ή γνώμες εκφράζονται σε αυτές. |