CSR in Greece

   

Capital Link Sustainability Hub  » News » Articles/Interviews » Companies
Please note this information is only in Greek.
      Articles/Interviews
 
 
Συνέντευξη ΕΚΕ: Έλλη Παναγιωτοπούλου, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων, Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε.
Εκδόσεις Morax - ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΑΕ
Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2010

Οι Άνθρωποι της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας νιώθουν πως ανήκουν σε μια μεγάλη Οικογένεια

«Οι εργαζόμενοι της Εταιρείας μας αποτελούν για εμάς Προτεραιότητα και είναι οι πρώτοι Αποδέκτες των μηνυμάτων μας, καθώς είναι και οι Πρεσβευτές των αξιών της Εταιρείας». Αυτό είναι ένα από τα μηνύματα που στέλνει μέσω του Ε.Μ. η Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Α.Ε. Έλλη Παναγιωτοπούλου σε μια συνέντευξη για την υπεύθυνη Επιχειρηματικότητα και πώς «χτίζεται» αυτή στο εσωτερικό κοινό αλλά και για το εξωτερικό κοινό της επιχείρησης που εκπροσωπεί.


Κυρία Παναγιωτοπούλου, πολύ συχνά με διάφορες αφορμές η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μας «θυμίζει» το «κοινωνικό της πρόσωπο» μέσα από πρωτοβουλίες που έχουν να κάνουν τόσο με το εσωτερικό όσο και με το εξωτερικό της κοινό. Γιατί «επενδύεται» και στα δύο αυτά κοινά;


«H Αθηναϊκή Ζυθοποιία επιδεικνύει τα τελευταία χρόνια μια ουσιαστική κοινωνική και περιβαλλοντική δράση, που αφορά όλες τις ομάδες κοινού με τις οποίες έρχεται σε επαφή. Αναπτύσσουμε ενέργειες που έχουν στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν τόσο τους καταναλωτές, τους πελάτες μας και το ευρύ κοινό όσο και τους εργαζόμενούς μας.

Οι εργαζόμενοι της εταιρείας μας αποτελούν για εμάς προτεραιότητα και είναι οι πρώτοι αποδέκτες των μηνυμάτων μας, καθώς είναι και οι πρεσβευτές των αξιών της εταιρείας. Οι άνθρωποι της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας νιώθουν πως ανήκουν σε μια μεγάλη οικογένεια, ενημερώνονται για όλες τις ενέργειες της εταιρίας μέσα από διαγωνισμούς, ανακοινώσεις, το intranet καθώς και το εσωτερικό περιοδικό "Στην Υγειά μας", ενώ συμμετέχουν ενεργά στις πρωτοβουλίες της εταιρείας. Ενδεικτικά, το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αφύπνισης Amstel Eco αγκαλιάστηκε θερμά από τους εργαζόμενούς μας και στα τρία εργοστάσια, οι οποίοι έδωσαν δυναμικά το "παρών" στους καθαρισμούς παραλιών που πραγματοποιήθηκαν.

Παράλληλα, οι πρωτοβουλίες μας επικοινωνούνται στους καταναλωτές, τους πελάτες μας, τους συνεργάτες μας και το ευρύ κοινό με στόχο την ευαισθητοποίηση και την κινητοποίησή τους για θέματα που μας αφορούν όλους, όπως η υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και η φροντίδα για το περιβάλλον. Η επικοινωνία αυτή γίνεται με την αξιοποίηση όλων των μέσων εποκοινωνίας - καταχωρίσεις, Internet, ραδιόφωνο κ.λπ.».


Θεωρώ παρατηρώντας τις δράσεις σας πως ο τομέας του περιβάλλοντος βαραίνει περισσότερο όσον αφορά την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα που θέλετε να ασκεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, έτσι δεν είναι;


«Οι δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας μας βασίζονται σε δύο κεντρικούς άξονες που έχουν την ίδια βαρύτητα για την εταιρεία μας: την υπεύθυνη κατανάλωση και τη φροντίδα για το περιβάλλον.

Ως εταιρεία που παράγει αλκοολούχα ποτά αναπτύσσουμε και υλοποιούμε στοχευμένα προγράμματα ενημέρωσης για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και την ασφαλή οδήγηση προς όλες τις ομάδες κοινού με τις οποίες ερχόμαστε σε επαφή. Το 2009 σηματοδοτήθηκε από τη συνεργασία μας με τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση "Νηφάλιοι. Στην Υγειά σας" και τη χορηγία του προγράμματος "Νηφάλιος Οδηγός". Παράλληλα, μέσα από τη διαφήμιση, την έκδοση φυλλαδίων, ειδικές διαδραστικές ενέργειες για το ευρύ κοινό, ενημερωτικά προγράμματα για τους εργαζομένους μας και συνεργάτες καθώς και τη σήμανση των προϊόντων, των φορτηγών και των συσκευασιών μας, ενισχύσαμε και φέτος το μήνυμά μας για την υπεύθυνη κατανάλωση.

Ο δεύτερος άξονας της στρατηγικής μας αφορά τη φροντίδα του περιβάλλοντος και βασίζεται σε δύο ενότητες. Η πρώτη έχει ως κύριο αντικείμενο την όσο το δυνατόν λιγότερο επιβαρρυντική λειτουργία των εργοστασίων μας και την ανακύκλωση, ενώ η δεύτερη αφορά περισσότερο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για την καθαριότητα των ακτών, την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση υλικών και εκφράζεται μέσα από το πρόγραμμα Amstel Eco».


Υπάρχουν δράσεις που έχετε «τρέξει» και για τις οποίες έχετε εισπράξει ιδιαίτερη ικανοποίηση που τις υλοποιήσατε;


«Θα έλεγα ότι εισπράττουμε ιδιαίτερη χαρά από όλες τις δραστηριότητές μας, ειδικά όταν βλέπουμε την ανταπόκριση του κόσμου στις πρωτοβουλίες μας αλλά και τη συμμετοχή του στις διαδραστικές μας ενέργειες. Σίγουρα όμως φέτος μας έδωσε ακόμα μεγαλύτερη χαρά η βράβευση μας για το πρόγραμμα Amstel Eco με το Ermis Gold στην κατηγορία Εταιρική Διακυβέρνηση. Φέτος, για το πρόγραμμα αυτό συνεργαστήκαμε για δεύτερη χρονιά με το Δίκτυο Μεσόγειος SOS, χορηγήσαμε την εκστρατεία "Καθαρίστε τη Μεσόγειο", καθαρίσαμε τις ακτές σε όλη την Ελλάδα και πραγματοποιήσαμε ειδικές ενέργειες για τους φοιτητές. Παράλληλα, το πρωτότυπο οικολογικό μπάρ της Amstel, το "Amstel Eco Bar" ταξίδεψε σε 10 παραλίες-σταθμούς από τη Θεσσαλονίκη έως την Κρήτη, προτρέποντας τους λουόμενους να ανταλλάξουν σκουπίδια με συμβολικά δώρα αλλά και να συμμετέχουν σε ένα οικολογικό παιχνίδι γνώσεων. Η συμμετοχή του κόσμου ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντική, καθώς πάνω από 14.000 άτομα έλαβαν μέρος στις ενέργειές μας, ενώ συνολικά συγκεντρώθηκαν γύρω στις 150 μεγάλες σακούλες σκουπιδιών».


Ευρύτερα θεωρείτε πως η ΕΚΕ είναι θέμα κουλτούρας για μια εταιρεία ή ζήτημα budget;


«Για να είναι ουσιαστική η κοινωνική υπευθυνότητα μιας εταιρείας οφείλει είναι μέρος της κουλτούρας της εταιρείας, να διέπει δηλαδή όλους τους τομείς της δραστηριότητάς της και όχι να βασίζεται σε μεμονωμένες, έκτακτες ενέργειες. Για το λόγο αυτό, υπάρχουν παγκόσμιοι δείκτες ΕΚΕ που αξιολογούν συνολικά τις κοινωνικές δράσεις των επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς, από την παραγωγή και το εργασιακό περιβάλλον μέχρι το marketing των προϊόντων και τις εταιρικές πρωτοβουλίες. Στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, εδώ και 45 χρόνια, φροντίζουμε να προσφέρουμε ένα υγιές και ασφαλές περιβάλλον στους εργαζομένους μας, να διασφαλίζουμε την υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, να παρακολουθούμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα με συγκεκριμένους δείκτες και να προωθούμε την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ».


Σε περιόδους «οικονομικής ύφεσης» ο τρόπος που επενδύει μια εταιρεία στο κοινωνικό της προφίλ θεωρείται πως πρέπει να επηρεάζεται εις βάρος των οικονομικών απαιτήσεων των ενεργειών που έχουν προγραμματιστεί;


«Η ΕΚΕ πρέπει να αποτελεί μια στρατηγική επιλογή και σταθερή δέσμευση των εταιριών, προκειμένου να είναι αξιόπιστη και αποτελεσματική. Η σχέση εμπιστοσύνης των καταναλωτών με τα προϊόντα και τις εταιρείες που τα παράγουν και τα προωθούν κτίζεται διαρκώς, τόσο σε περιόδους οικονομικής ευμάρειας όσο και περιόδους ύφεσης. Έτσι, κατά τη γνώμη μου, η προσήλωση των εταιρειών στην ΕΚΕ και τη βιώσιμη ανάπτυξη θα πρέπει να παραμένει σταθερά στην πρώτη γραμμή των στρατηγικών προτεραιοτήτων της».


Ολοκληρώνοντας, θέλω να ρωτήσω εάν πιστεύετε και γιατί πως η ΕΚΕ αποτελεί «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» για μια σύγχρονη επιχείρηση που δημιουργεί στο σήμερα αλλά κυρίως για το αύριο;


«Οι δράσεις που ενσωματώνονται στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μιας εταιρείας δεν είναι άλλο από την προσπάθεια της επιχείρησης να ανταποδώσει στην κοινωνία και στους καταναλωτές την εμπιστοσύνη με την οποία την τιμούν. Θεωρώ λοιπόν ότι αποτελεί περισσότερο μια "ηθική ευθύνη" παρά ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές περιμένουν πλέον από τις εταιρείες να δείξουν την ευαισθησία τους, και να υποστηρίξουν θεσμούς, διοργανώσεις αλλά και κοινωνικές ανάγκες που ομορφαίνουν το σήμερα αλλά και διευκολύνουν το αύριο. Έτσι, η βιώσιμη ανάπτυξη μιας σύγχρονης επιχείρησης με μέλλον πιστεύω ότι θα πρέπει να οπωσδήποτε να περιλαμβάνει και δράσεις ΕΚΕ».


Η ΕΚΕ πρέπει να αποτελεί μια Στρατηγική Επιλογή και Σταθερή Δέσμευση των εταιρειών, προκειμένου να είναι Αξιόπιστη και Αποτελεσματική.